exXit-team Clan honlapja

Üdvözlök mindenkit


SZABÁLYZAT 2009


1 - Meghatározások:
Típus: 5 az 5 ellen (csapatjáték)
Játék: Half-Life (Steam)
Mod: Steam Counter-Strike
Kör: 1 perc 45 másodperc
Félidő: 15 kör
Freezetime: 15 mp
Mérkőzés: 2x15 kör (1 map)


1.1 A következő map-eket használjuk a verseny ideje alatt:
? de_tuscan
? de_dust2
? de_inferno
? de_nuke
? de_train


2 - Játékbeállítások


2.1 A játékosok csak és kizárólag tiszta Counter-Strike 1.6 telepítéssel játszhatnak. Ez azt jelenti, hogy a játékhoz tartozó file-okat tilos módosítani, tehát TILOS módosított player (kivétel lent) modelleket, fegyver (weapon) modelleket és skineket használni. Ez vonatkozik a gránátokra, a bombára és a torkolattűzre is. Csak a játékban, az eredeti telepítésben található célkereszt engedélyezett és csak az eredeti hangok használhatóak a verseny ideje alatt.


2.2 Tilos más, az eredeti telepítéstől eltérő pályatextúrák használata.
2.3 Engedélyezett az úgynevezett "low polygon" játékos modellek használata. A versenyen, az alapmodelleken kívül csak ezek a "low polygon" modellek használhatóak (a modellek a helyszíni ftp-n elérhetőek).


2.4 A CZ tulajdonosoknak a CS játékos modelljeit a Steam frissítés után lecseréli, de ezt vissza kell cserélni az alap Counter-Strike modellekre (a modellek a helyszíni ftp-n elérhetőek).
2.5 A gamma értéke CS-ben a maximális (3) lehet, egyéb módokon (pl. driver, PowerStrip) viszont tovább növelhető, kérdéses esetben a helyszínen a szervezők szívesen nyújtanak segítséget.


2


2.6 Vsync használata engedélyezett.
2.7 A Digital vibrance maximum közepes szintig állítható.
2.8 A versenyen CSAK és KIZÁRÓLAG 32bites színmélység használható, a 16 bites színmélység nem engedélyezett.
2.9 A verseny a ?Half-life - Steam Counter-Strike? játékot használja az Infinity Lanseries által kiadott hivatalos GUI-val (a GUI a www.lanseries.hu-n, illetve a helyszíni ftp-n elérhető).
2.10 Az eredeti Steam Counter-Strike-tól (lásd a telepítési instrukciókat feljebb) eltérő bármilyen változtatás kizárást von maga után (kivéve a Büntetések alatt felsoroltakat)!
2.11 Mindenféle "+" cfg-t, rc-t, dll-t, exe-t, reg-et amely a Steam Counter-Strike-hoz kapcsolódik, a verseny előtt el kell távolítani a gépekről! Ezek bármelyikének használata azonnali kizárást jelent, függet attól, hogy a játékos használta-e vagy sem!
2.12 Tilos minden olyan program (cheat) használata, amellyel a játékos jogosulatlan előnyhöz jutna. Ilyen például a wallhack, az aimbot, a speedcheat, stb.
3 - Lebonyolítás
3.1 Egy mérkőzés során, a csapatok egy map-en játszanak, felváltva Terroristaként (Terrorist) és Terrorista - Elhárítóként (Counter-Terrorist).
3.2 Az a csapat nyeri a mérkőzést, amelyik több kört nyer (legalább 16-ot).
3.3 Minden csapat 5 vagy 6 játékosból áll. Egy mérkőzést mindvégig ugyanaz az öt játékos játszik, tehát nincs mérkőzés közben csere!
3.4 A szervezők által megállapított időpontokhoz képest 5 percet várhat egyik csapat a másikra a szerveren! Az időben meg nem jelent csapat elveszíti az aktuális mérkőzést (16-0 arányban).
3.5 Késkör alapján dől el, hogy melyik csapat választhat először oldalt.
3.6 A csoportmérkőzések alatt a nyert meccsért 3 pont, a döntetlenért 1 pont, a vereségért pedig 0 pont jár.


3


3.7 Egy csoportból azok a csapatok jutnak tovább, amelyek a legtöbb ponttal rendelkeznek (elsődleges szempont), illetve a legtöbb kört nyerték (másodlagos szempont) pontegyenlőség esetén.
3.8 Csoportmeccsek kivételével döntetlen esetén 2x3 kört játszanak a csapatok (10000$ kezdőpénzzel), ameddig döntés nem születik.
3.9 Csoportmeccsek során döntetlen eredmény esetén nincs rájátszás. A Csoportmérkőzéseken van körbe verés!
3.10 Csak regisztrált játékosok vehetnek részt a versenyen. Ha bármelyik csapatban nem regisztrált játékos játszik, az egész csapat kizárásban részesül. Minden csapatnak saját nevet, és csapatkapitányt kell választania.
3.11 A mérkőzések kezdési ideje a mérkőzés kezdetét jelöli, nem a játékosok megjelenési idejét. A játékosoknak legalább 15 perccel a mérkőzés kezdete előtt be kell jelentkezniük.
3.12 A csoportmeccsek végén pontegyenlőség esetén az alábbiakat vesszük figyelembe :
1 - egymás ellen elért eredmény
2 - nyert körök száma
3 - a csoportban a legtöbb pontszámmal rendelkező csapat ellen elért eredmény. (Ha a pontazonosság az első két illetve három helyen történik, akkor a harmadik vagy a negyedik klán elleni eredményt kell figyelembe venni)
4 - pénzfeldobás
4 - Bérelt gépre való áttérés esetén:
4.1 A játékosok felelősek a megfelelően telepített egér driverekért és egyéb perifériákért. A verseny játékvezetői rendelkezésre állnak a játékosok számára, ha segítségre van szükségük a driverek telepítéséhez. Azoknak a játékosoknak, akiknek problémájuk van a driverek installálásával, a megadott időn kívül nincs lehetőségük a telepítés elvégzésére. Ennek értelmében azon játékosok, akik nem jelennek meg a mérkőzés kezdete előtt legalább 15 perccel, lemondanak a megfelelő konfigurálási lehetőségekről és a mérkőzés előtti bemelegítésről, amennyiben a 15 perc is kevésnek bizonyulna, abban az esetben a csapat elveszíti az aktuális mérkőzését.


4


5 - Mérkőzés alatti szabályok
5.1 Minden mérkőzés megkezdése előtt le kell futtatni az infinity.cfg-t! Ha mérkőzés közben valaki lekapcsolódik a szerverről, akkor újracsatlakozása után ismételten le kell futtatnia az infinity.cfg-t!
5.2 Hangszórót, hangfalat használni tilos, mert zavarhatja a többi játékost.
5.3 Mérkőzés közben csak és kizárólag a csapatkapitányoknak engedélyezett a "say" használáta. Ez a halott csapattagokra is vonatkozik. Kivétel ez alól, ha a csapatkapitány technikai problémával küzd.
5.4 A taktikai pajzs a mérkőzés alatt NEM HASZNÁLHATÓ. Ha egy játékos mégis taktikai pajzsot használ a mérkőzés alatt, akkor csap ata azonnal elveszti a mérkőzést.
5.5 A versenyzők közötti kommunikációra az ?in-game voice? (játékon belüli hang) rendszer, az élőszó és a Ventrilo vagy Teamspeak program engedélyezett.
5.6 A Steam-en belüli "Friends" rendszer használata kommunikációra TILOS!
5.7 Csak az élő csapattagok beszélhetnek egymáshoz. A halott csapattagok csak abban az esetben beszélhetnek, ha már MINDEN csapattag halott. Halott játékos NEM beszélhet, és semmilyen más módon sem jelezhet a még élőcsapattársainak! A halott csapattársával is csak team_say-en keresztül kommunikálhat, tehát hullawilco NINCS!
5.8 A Csapatoknak lehetősége van instruktort használni. A freezetime 15 másodperc. Ez alatt a 15 másodperc alatt az instruktornak lehetősége van beszélgetni a csapattal. A 15 másodperc lejárta után, vagyis a kör kezdetekor az instruktor nem beszélhet tovább, amíg a csapat összes tagja meg nem hal. Az instruktornak minimum 17 éves személynek kell lennie.
5.9 Tilos a csapattagokat a játékon belül megölni vagy szándékosan megsebezni (ennek elbírálása a bírók feladata, az egyes helyzetekben az ő szavuk dönt. Nem von maga után semmiféle retorziót,ha a cselekmény éppen harc közben történik, és/vagy előre nem volt látható a társ tűzvonalba lépése.).
5.10 Tilos a játékból szándékosan kilépni vagy a játékon belül öngyilkosságot elkövetni (kivételt jelent ez alól az előre nem látható események által bekövetkezett halál, amelyről szintén a bírók döntenek saját hatáskörükben.).


5


5.11 Szigorúan tilos a bombát úgy élesíteni, hogy nem lehet hallani a csipogó hangját, vagy ne tudja egy játékos önerőből hatástalanítani.
5.12 Az egy körben játékosonként felhasználható gránátok száma maximálisan 4 (2 db flashbang, 1 db HE gránát, 1 db smoke gránát).
5.13 A bunny-hop és a silent-run használata engedélyezett.
5.14 Ha szerveroldali probléma vagy áramszünet miatt szakad félbe a játék, akkor 3 VÉGIGJÁTSZOTT kör után mindenkinek 4700 dollárral folytatódik a mérkőzés, ha az első 3 körben szakad félbe a meccs, akkor előröl kezdődik az oldal.
5.15 Technikai probléma esetén (a gép lefagyása, újraindulása, stb.) a csapatkapitány a következő kör elején a freeztime ideje alatt pause-olhat, a kör végén TILOS.A szünet maximális időtartama 3 perc lehet. Ha a csapatkapitány küszködik a technikai problémával, akkor és csakis akkor a kapitány által választott személy pause-olhat.
5.16 Engedélyezett még meccsenként egy taktikai pause, melynek hossza maximum 5 perc lehet.
5.17 A játékosok nem hagyhatják el helyüket a mérkőzés félidejében (oldalcserénél), vagy a hosszabbítás esetén. Ez csak a rendezők külön engedélyével lehetséges.
5.18 A verseny szervezői által nem leírt bug-ok kihasználása is büntetést von maga után.
5.19 Ha bármely bug-ot kihasználja egy játékos, a meccs tovább folytatódik, a játékvezetők és a bírók eldöntik, hogy a játékos és/vagy a csapata büntetést érdemel-e.
5.20 A bírók bármikor felfüggeszthetnek, illetve leállíthatnak egy mérkőzést.
5.21 A verseny ideje alatt minden játékosnak lehetővé kell tennie a bírók számára a versenyszabályzat betartásának ellenőrzését.


6


6 - Mérkőzés végi szabályok
7.1 A mérkőzés végén a csapatok a gépektől felállnak, NEM LÉPHETNEK KI A JÁTÉKBÓL! Kilépés csak a játékvezető engedélyével lehetséges.
7.2 A játékosok a GUI által készített fényképeket meg KELL, hogy őrizzék a gépükön a verseny végéig!
7.3 A csapatkapitányok egy-egy mérkőzés végeredményét indokolt esetben megóvhatják. Az óvást a pontos indoklással együtt bármelyik bírónál megtehetik, a mérkőzés befejezésétől számított 10percen belül. A mérkőzések folytatódnak tovább, összeül az úgynevezett óvási bizottság és a szerverlogból és a demóból megnézik, hogy jogos volt-e az óvás. Óvás esetén 2000Ft - úgynevezett óvási díjat - kell befizetni,amennyiben, az óvás jogos a 2000Ft-t visszatérítjük. Az óvási bizottság döntése megkérdőjelezhetetlen és végleges. Abban az esetben, ha egy csapat sorozatosan indokolatlanul óvást nyújt be (3 elutasított óvás) abban az esetben a versenyigazgató a csapatot kizárhatja a további játékból.
7.4 A csoportmérkőzések alatt nem lehet beállítás ellenőrzést kérni (config-check), de ettől függetlenül a bírók bármikor dönthetnek úgy, hogy ellenőrzik a csapatokat. A vigaszágas rendszertől kezdve minden nyertes csapatnál beállítás ellenőrzést (config-check) végeznek a bírók.
7 - Szabálysértések és büntetések
8.1 Hullawilco esetén adható büntetések
? Első: figyelmeztetés
? Második: az aktuális mérkőzés elvesztése (16-0)
? Harmadik: a csapat kizárása
8.2 Pályabug szándékos kihasználása esetén adható büntetések
? Első: az aktuális mérkőzés elvesztése (16-0)
? Második: a csapat kizárása
8.3 Config módosítás esetén adható büntetések
? Első: az aktuális mérkőzés elvesztése (vagy súlyosabb esetben a csapat kizárása) (16-0)
? Második: a csapat kizárása
8.4 A mérkőzés végi szabályok be nem tartása esetén adható büntetések
? Első eset: az aktuális mérkőzés elvesztése (16-0)
? Második eset: a csapat kizárása


7


8.5 Más konfigurációs fájlban a GUI-tól eltérő beállítás észlelése esetén adható büntetések
? Első: az aktuális mérkőzés elvesztése (16-0)
? Második: a csapat kizárása
8.6 Ha mindkét csapat olyan szabálysértést követ el, amelyik az aktuális mérkőzés elvesztését jelentené a csapatok számára, akkor egyik csapat sem kap pontot (0-0). Amennyiben az adott mérkőzésnek nem lehet döntetlen eredménye, úgy a lejátszott eredmény szerint tekintjük a csapatokat győztesnek, illetve vesztesnek.
8.7 Egyéb, a fenti pontokban nem szereplő, de retorziót megkövetelő cselekedetekre büntetéseket a bírók szabnak ki!


A dokumentumot szerkesztette:

MEnyhárt Attila



Weblap látogatottság számláló:

Mai: 6
Tegnapi: 2
Heti: 8
Havi: 6
Össz.: 2 743

Látogatottság növelés
Oldal: WAr szabályzat
exXit-team Clan honlapja - © 2008 - 2025 - exxxit-team.hupont.hu

A Hupont.hu weboldal szerkesztő segítségével készült. Itt Önnek is lehetséges a weboldal készítés.

ÁSZF | Adatvédelmi Nyilatkozat

X

A honlap készítés ára 78 500 helyett MOST 0 (nulla) Ft! Tovább »